اینجا منم،با اندکی تفاوت با من بریم ببینیم چه خبره
رها رها

رها


رز موزیک

نام مرا بخوان

در همان لحظه ای که تمام عالم

رهایم میکند...!

_

امروز باز یه داستان خطرناک داشتم کارگاه،یک سوم کارگاه آتیش گرفت،کار ما هم با گازوئیل هستش و پنج تا مخزن آتیش گرفت

۴ تا کپسول خالی کردم نتونستم خاموش کنم،اینقد حریق زیاد بود

که یکی از همسایه ها کپسول ۵۰ کیلویی رسوند بهم و تونستم خاموش کنم،تا الان آتیش سوزی زیاد دیده بودم ولی هیچ کدومش نترسونده بود من رو،ولی چون بالا سرمون ۶ تا واحد مسکونی بود و سقف هم یونولیت بدجور ترسیدم وگرنه ولش میکردم تا آتش نشانی برسه که بنده خدا ها هم رسیدن،ولی همین که خاموش شد رسیدن

بچه ها میگن تو چش رفتین،دوبار توی یه هفته مویی خطر رد میشه،قربونی کنیم واقعا نمیدونم تا کی سهل انگاری های خودمون رو به این چیزا باید نسبت بدیم

شماها چی؟اعتقاد دارین به این چیزا؟

+یه چیزی،خیلییییی میترسم از این حجم خونسردی که وقت حادثه دارم،خونسردیم سر اینه چیزی ندارم که از‌ دست بدم،رفتم جلو آینه دیدم بعلهههه ریش و ابرو و موهام جزغاله شده و سرتا پا سفیدم مث آدم برفی،فقط برگشتم به خودم گفتم چی میشه یه کم از نبودن بترسی....

+قسمت اول و این پست رو صبح نوشتم و پیش‌نویس کردم و خواستم پی‌نوشت این پست بشه برنامه سفرم که اگه کسی جایی سراغ داره بگه که بزارم توی مسیری که میخوام برم،ولی چی شد:)

وضعیت نظر دهی :
۱۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
  • ویــ ـانا
    ویــ ـانا
    ۷ , شهریور ۱۴۰۱

    عه آهنگ همگناه❤️خیلی قشنگه 

    بی گناه هم اومده

    + بلا به دور :(

    راستش نه به چشم نه به قربونی کردن و...اعتقاد ندارم.

     

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۷ , شهریور ۱۴۰۱
    @ویــ ـانا خیلییییی قشنگهههه خیلی،ولی حیف با این پست اومد😅
    قسمت بدتر ماجرا اینه باید ساکت شد و بگی آره اول سفر بوده،بلای ماه سفره😑 که یه وقت کسی نفهمه اعتقاد نداری😐
  • زری ...
    زری ...
    ۷ , شهریور ۱۴۰۱

    من اعتقاد دارم... سهل انگاری هم جای خودشو داره...


    وای خدا...

    ما سر کوچه ما یه مقازه کپسول گازش منفجر شد ، شیشه های خوته مون لرزید ، انگار بمب انداختن ، اونجا چطوری حریق و مهار کردین خدا داند ... خداروشکر حل شده.

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @زری ... خب کن تنبلی کردم جارو نزنم چه ربطی به چشم بقیه داره آخه،میدونم اشتباه از سمت خودم بوده ،این بیشتر واسه اینه اشتباهات خودمون رو کمتر جلوه بدیم

    اگه سر ساختمون نبود ولش میکردم اینقد خطرناک بود،هرکی میومد داخل کمک کنه از همسایه ها میرفتن،کپسول میزاشتن واسم میرفتن
  • عبدالعظیم شرونی
    عبدالعظیم شرونی
    ۷ , شهریور ۱۴۰۱

    شما کدوم شهر ساکن هستین ملوچک جان

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @عبدالعظیم شرونی تهرانم من
  • Boshra _p
    Boshra _p
    ۷ , شهریور ۱۴۰۱

    منم به شددددت توی حوادث خون‌سردم. مگر اینکه خیلی یهویی بترسم و کنترل خودم از دستم خارج بشه.

     

    و صدقه روز و شب دفع خطر می‌کنه، چه از سهل‌انگاری باشه چه هرچیز دیگری.

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @Boshra _p من دیگه اوعجوبه هستم توی خونسردی😐😐
    آتیش خاموش نشده میگم برید سرکار ،که کارفرما گفت ول کن بابا😂

    نمیتونم قبول کنم این حرف رو،اثری نداره....
  • زری ...
    زری ...
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱

    در هر صورت اثراتی که از طریق طبقات بالا تر به انسان وارد میشه رو نمیشه نادیده گرفت ...

    ولی میگم دیگه هرجیزیو به چشم زخم ربط نمیدن ...

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @زری ... بعضی چیزا همیشه سوال میمونه،یکیش همین مسائل هستش 
  • سین ^_^
    سین ^_^
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱

    خداروشکر به خیر گذشت... معمولا وقتی اتفاقی میفته به دلیلش فک میکنم و اینکه سعی میکنم نه فقط چیزایی که ازم گرفته رو ببینم ، چیزایی که بهم داده رو هم بهشون توجه کنم... یه بنده خدایی یه مثالی میزد میگفت فرض کنید میخواید برید مسافرت، همه کارایی که لازمه انجام میدین و جوانب احتیاط هم رعایت میکنید... بررسی ماشین و سرعت مناسب و... ولی یه ماشینی هست که احتیاط نمیکنه... صدقه برا همچین مواقعیه که از شر اونیکه احتیاط نکرده در امان بمونی...صدقه جای کم کاری نمیگیره...

    «چیزی ندارم از دست بدم» اگه منظورتون از این عبارت اینه وابسته نیستین به هیچ چیز این دنیا، به این داشته تون میشه غبطه خورد:)

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @سین ^_^ منم همیشه به این فکر میکنم که چی میشد اگه اینجوری میشد،اگه ۲ دقیقه دیرتر میرسیدم،اگه همسایه ها کپسول نمیرسوندن و...
    همین باعث میشه آدم آرومتر شه
    اون راننده بی احتیاطه،بازم مشکل از سمت من انسانه نه غیب
    صدقه و قربانی واسه رفع بلاهای غیب هستش نه بلاهایی که من خودم دارم میارم سمت خودم،من تازه رانندگی یاد گرفته بودم و با سرعت ۱۷۰ تا تصادف کردم. همه میگفتن خدا نژاشته بمیری و حتی سر انگشتت زخم نشه،ولی خب من میدونستم که سرعتم بالا بوده و اشتباه اصلی از من بوده،میدونستم هم چون موقعی که داشت اتفاق میوفتاد حواسم کاملا جمع بود و انتخاب مسیر صحیح واسه فرار از تصادف کردم و تونستم کمترین خسارت رو بزنم

    دقیقا هیچ وابستگی به این دنیا ندارم،کار میکنم،خوش میگذرونم،دوستایی دارم مث خونوادم ولی هیچ وابستگی ندارم چون به مسافر بودن معتقدم،اتفاقا اصن خوب نیست چون باعث سر نترس میشه
  • Boshra _p
    Boshra _p
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱

    اثرش اینه که شما نمی‌دونید چقدر آسیب و خطر در کمینه،

    ولی با صدقه اون آسیب یا رفع میشه یا کاهش پیدا می‌کنه.

    دنیایی که خدا ساخته، به منطق ریاضیش عالم‌تر از همه ماهاست، گفته برگی از درخت نمی‌افته مگر به اذن من،

    چطور می‌تونه خدا دروغ گفته باشه؟ 

    همون خدا هم گفته، برای رفع تعارض امور این دنیا (که ما بهش میگیم خطرات یا بلایا) صدقه بدید.

     

    نگاه منطقی و ریاضی داشتن به دنیا، خیلی از گره‌های ذهنی‌مون رو باز می‌کنه.

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @Boshra _p خب همین نگاه منطقی و ریاضی باعث میشه آدم اصن به این چیزا اعتقاد نداشته باشه،نمیتونم حرفتون رو قبول کنم 
    توی کشوری مث آلمان امن ترین محیط کاری رو داره واسه کارگر چون به تمام اصول ایمنی کار عمل میکنن بر خلاف ما،توی آزاد راه هاشون اصن محدودیت سرعتی وجود نداره ولی برعکس آمار تصادفات آزاد راهی اونا از ما پایینتره چون ماشین هاشون بهتره. همه چیز بر میگرده به خود آدم
    واشه ۹۹ درصد اتفاقات مشکل از سمت خود منه نه غیب
  • این جانب
    این جانب
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱

    خدا رحم کرد

    حتما یه قربونی بده

     

    سوختن به نظرم دردناک ترین چیزهاست ...

     

    + این عکسهات واقعا معرکه ن!

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @این جانب سوختن خیلییییی بده خیلی،جاشم نمیره دردش همیشگیه
    + نوش نگاهتون
  • سین ^_^
    سین ^_^
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱

    صدقه رفع بلا ست، این بلا ممکنه یه انسان دیگه باشه😁

    اگه شجاعت باشه خوبه:))

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @سین ^_^ نمیدونم،واقعا نمیدونم و نمیتونم درک کنم

    خخخخخخخخ اره شجاعته😂
  • ویــ ـانا
    ویــ ـانا
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱

    عه مگه بلای ماه صفر هم داریم😂😂🤦🏻‍♀️

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @ویــ ـانا من که میگم نداریم😅
  • Boshra _p
    Boshra _p
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱

    نههه من اصلا منکر این نیستم که امنیت رعایت نشه، به جاش صدقه بدیم. 

    اتفاقا قاعده درستش و منطبق با همون ریاضیات خلقت، اینه که همه جوانب ایمنی رو رعایت کنی ولی صدقه در کنارش رفع بلا می‌کنه. 

    و اینم بگم بلایا طبیعی و مادی فقط مدنظر نیست که. خیلی بلایای معنوی و روحی حتی دزر نظره که اصلا برای کسی که توی کشور آلمان زندگی می‌کنه مطرحیت نداره. 

     

    به هرحال مختارید.

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۸ , شهریور ۱۴۰۱
    @Boshra _p هوووووووم نمی‌دونم چی بگم
    میخوام بفهمم چی میگی میگین ولی نمیتونم بفهمم😅

    مرررررسی که وقت گذاشتین مرسی 
  • •°تینـ ـکربل
    •°تینـ ـکربل
    ۱۰ , شهریور ۱۴۰۱

    خونسردی اینجور مواقع خوبه ک، دستپاچه نمیشی میدونی داری چیکار میکنی اوضاع خرابتر نمیشه

  • مَلوچک
    مَلوچک
    ۱۰ , شهریور ۱۴۰۱
    @•°تینـ ـکربل از این نظر که اره،خیلی هم خوبه